כתיבת ביוגרפיה כסיפור מרגש

במהלך כתיבת ביוגרפיה נחשפים לא פעם סיפורים מרגשים ומתגלים פרטים מפתיעים שאפילו בני המשפחה לא ידעו כלל על קיומם.

פעם, כשנפגשתי עם אורי, אחד הלקוחות שעזרתי לו לכתוב סיפור חיים. במהלך כתיבת הביוגרפיה שלו הוא חשף בפניי סיפור נוגע ללב: הייתה לו חברה שהכיר אותה עוד בבודפשט, עיר הולדתו. הם אהבו זה את זה אהבת נפש ואף דיברו על עתיד משותף אבל אז באה מלחמת העולם השנייה והפרידה ביניהם. אורי חזר לביתו שבבודפשט ומצא שרק מעטים מבני משפחתו חזרו, ואת חברתו האהובה הוא לא מצא.

במהלך כתיבת הביוגרפיה סיפר אורי איך עלה לארץ ישראל, פגש בחורה, שורדת  שואה כמוהו, והם התחתנו, הקימו משפחה והתגוררו בנהרייה. אורי ודאי היה מאושר כששיקם את חייו, יחד עם זאת לא שכח את אהובתו מילדות. תוך כדי שחזור זיכרונות וכתיבת הביוגרפיה שלו הוא התוודה, כשהוא מוחה דמעה, איך נהג לחפש אותה. כל פעם כשעבר ברחוב געתון, קיווה לראות את דמותה. ואם קרה שקלט בעינו אישה בעלת שיער ארוך, מתולתל וכהה, מיהר לרוץ בעקבותיה, וכשהתקרב גילה שלא זאת האישה שהוא מחפש.

לא פעם זולגות דמעות במהלך כתיבת הביוגרפיה, אלה הן דמעות של צער וגעגועים על אהבה שהוחמצה, שרבים בינינו חווים, או בעקבות מותו של אדם יקר, בכל או אישה, שמהלך כתיבת הביוגרפיה מעלים קווים לדמותם ולזכרם, ויש גם הרבה דמעות של שמחה ושל אושר, על משפחה שנבנתה מחדש, על חיים שהשתקמו, על הצלחות והשגים ובעיקר על ילדים ונכדים שנולדו, והם הדור הבא שלהם מיועדת הביוגרפיה או האוטוביוגרפיה שלכם.

סיפור חיים שהפך מאוטוביוגרפיה לספר זיכרון.