ספרי הוקרה בפורמט מיוחד

יום הולדת, חגיגת סוף שנה, יום נישואין או מסיבת פרידה לעובד או מנהל שפרש, כל אלה הם אירועים משמחים ומרגשים, אבל להם מתלווה כאב ראש לא קטן, מה נביא מתנה? להוצאת דפי חיים יש רעיון בשבילכם – ספר הוקרה. ספר מתנה שכולו חוויות אישיות וזיכרונות יפים ומשותפים שלכם עם מקבל ספר ההוקרה. וכמובן גם תמונות מתקופות חיים שונות. ספרי הוקרה או ספרי מתנה הם ייחודים: אתם מעורבים בכל תהליך הייצור ולוקחים חלק בתהליך היצירה. אתם כותבים את החוויות והזיכרונות האישיים, המשותפים לכם עם מקבל ספר המתנה. אתם בעצם קובעים את התכנים ובוחרים את התמונותשאותם אתם מעבירים אלינו, להוצאת דפי חיים, ואנחנו מפיקים בעבורכם ומוציאים לאור ספרי הוקרה ומתנה.

ספר מתנה לדוגמה הוא לנאוה באהבה. ספר הוקרה שהעניקו צוות העובדים וחבריי ההנהלה לפרופסור נאוה בן צבי, נשיאת מכללת הדסה, לרגל פרישתה מתפקידה, ביוני 2012. מעניקי ספר הוקרה חיברו שירים, מקאמות ומכתבים המתארים את אופייה, את תכונותיה המיוחדות ואת תחביביה של פרופסור נאוה בן צבי ומבטאים את הערכתם והוקרתם לנשיאה הפורשת. הם אספו גם תמונות מתקופות כהונתה כנשיאת המכללה. ספר הוקרה קיבל עיצוב אישי ויצא לאור בשני עותקים בלבד, בפורמט ייחודי ובכריכה בעבודת יד.

הענקת ספר הוקרה היה שיאו של טקס הפרידה. קשה לתאר את השמחה, התרגשות ורוממות הרוח שאחזה בנוכחים כאשר העניקו לה את הספר מתנה.

מה גיא אוהב הוא דוגמא נוספת לספר מתנה, שיצא לרגל יום הולדתו של של פעוט בן שנה. הספר, בפורמט של ספרי ילדים, משלב סיפור ילדים, שהוא בעצם סיפורו של גיא, וכמובן תמונות של גיבור ספר המתנה.

בדרך כלל אנחנו מפיקים ומוציאים לאור מספר עותקים מצומצם של ספרי הוקרה, כל עותק הוא מאסטר-פיס. ספרי הוקרה יוצאים לאור בעיצוב אישי, המשקף ומבטא את אופיו של מקבל המתנה ובפורמט ייחודי, כלומר בגודל מיוחד. לפעמים ספרי הוקרה מופיעים בצורת אלבום, ובכריכה עבה מעוצבת. יש המבקשים כריכה מעור מהודרת. הכול כאמור בהתאם לאופיו של מקבל הספר ולפי גודל התקציב כמובן.

ספרי הוקרה, בניגוד לכל מתנה אחרת, הם לעולם אינם מתכלים, או נשכחים אי שם בבוידעם. ספר הוקרה הוא ספר מתנה מקורי, ספר מזכרת, שנשאר לשנים על המדף; תמיד כיף לעלעל בו, להתבונן מחדש בתמונות, לעלות זיכרונות ולהתרגש בין דפיו.