כתיבת ביוגרפיה – אנו לא זוכרים אלא את מה שתועד ונכתב

כתיבת ביוגרפיה – אנו לא זוכרים אלא את מה שתועד ונכתב

"איזו אישה צעירה לא תרצה לקרוא את הביוגרפיה המוסמכת של אביה – גם אם האב לא היה אלא פועל בבית חרושת…"

(פול אוסטר)

כתיבת ביוגרפיה וכתיבת אוטוביוגרפיה בהוצאת דפי חיים היא מסע אישי מרתק לנבכי העבר ודרך מצוינת להשאיר חותם ועדות ולספר סיפורי חיים דרך עיניים של גיבור הסיפור וגם של מתבונן אובייקטיבי.

זו טעות לחשוב שרק אישים מפורסמים זוכים שתיכתב הביוגרפיה שלהם. לרבים מהאנשים המתהלכים סביבנו יש סיפור חיים מופלא ומעניין, שמעטים מכירים אותו. לעיתים, הוא נעלם אפילו מעיני המשפחה הקרובה ולעיתים הוא גם עלול להישאר בגדר נעלם, אם גיבור הסיפור אינו דואג להעלותו על הכתב.

מי מזמין כתיבת ביוגרפיה?

אנשים שלא היית מעלה בדעתך: השכן ממול, בעל הסופרמרקט, האיש שיושב על הספסל הקבוע בגינה, השכנה שמכינה סירים של אוכל לנכדים. כולם.
כתיבת ביוגרפיה חרגה כבר מזמן מהתחום של ניצולי שואה. מלבד העובדה שחשוב להנציח סיפורי חיים על הישרדות בתקופת השואה ועל גבורה ותקומה, יש רבים המגיעים להוצאת דפי חיים כדי לספר סיפורי חיים שונים לגמרי: סיפורי שורשים, סיפורי עלייה ובנייה, סיפורים על מאבקים חברתיים ופוליטיים, סיפורי התמודדות עם מחלות, עם משברים ועם שכול, סיפורי זוגיות ומשפחה, סיפורים על יצירה ועל הקמת מפעל חיים, יש מאין ועוד.

אורלי עמית, בעלת הוצאת דפי חיים, עבדה במשך שנים רבות כעיתונאית. באמצעות כתיבה עיתונאית רכשה מיומנות וניסיון רב בשיחות עם אנשים, ראיונות, תחקירים, כתיבת כתבות צבע, פרופיל וסיפורי חיים. במקביל עבדה כסופרת צללים בהוצאת ספרים והצליחה בכתיבה אישית להתאים את אופי הכתיבה לדמותו של גיבור הסיפור חיים, דוגמאות לביוגרפיות ולסיפורי החיים ניתן לראות בגלריה

מהם היתרונות של כתיבת ביוגרפיה (ואוטוביוגרפיה) בהוצאת דפי-חיים?

  • כתיבה רגישה ומעניינת
  • יכולת מצוינת לארוג את מסכת העובדות לסיפור חיים רציף המתחבר לפאזל מושלם
  • מתן מענה איכותי לצורך שהוביל לכתיבת הספר (הנצחה, פיוס, היכרות עם השורשים, תיעוד, תחושת מחוייבות כלפי ההורים וכלפי הדורות הבאים)
  • שמירה על קו נקי ואסתטי מבחינה עיצובית
  • הקפדה על הפרטים הקטנים, הן מבחינה לשונית והן מבחינת העובדות ההיסטוריות
  • שמירה על דיסקרטיות
  • על חשיבותה של כתיבת ביוגרפיה (ואוטוביוגרפיה)
  • כתיבת ביוגרפיה היא חוויה אישית מרגשת המותירה את רישומה על הדורות הבאים, ומעניקה פן אותנטי ונקודת מבט אישית על אירועים היסטוריים המתועדים בה. כמה מספרי הביוגרפיה שיצאו לאור בהוצאת דפי-חיים ניתן למצוא גם במדפי הספריות של מוסדות אקדמאים: אוניברסיטת בר אילן, למשל, והמכללה האקדמית של תל-אביב-יפו. הביוגרפיות הללו משמשות מקור לעיון ולמחקר לסטודנטים הלומדים את תולדות עמנו.

אם רצונך להזמין כתיבת ביוגרפיה, אם יש לך סיפור חיים מעניין שחשוב לך לספר למען הדורות הבאים, כל עוד הזיכרון חי בליבך – אנו ממליצים לך להנציח אותו

אנו מזמינים אותך ליצור עמנו קשר ולתאם פגישת היכרות