למה חשוב לתעד?

למה חשוב לתעד?

למה חשוב לתעד? מתנה נפלאה לבני המשפחה שתישאר לעד

לכל אדם יש מאגר של זיכרונות ושל סיפורי חיים, וכל סיפור חיים הוא סיפור היסטורי – היסטוריה מסופרת מנקודת מבט של היחיד.

הסיפור הביוגרפי והאוטוביוגרפי שופך אור על האווירה ועל התרבות שבה התרחש. מתוך סיפור חייו של היחיד, של הגיבור, ניתן ללמוד על אירועים ועל התרחשויות היסטוריות המשמשים כרקע, והם חלק בלתי נפרד מן הסיפור.

זאת ועוד: כל סיפור חיים הוא סיפור של ניסיון, של התמודדות עם הצלחה וכישלון. אנשים שהקימו, יש מאין, מפעלים ופרויקטים, כמו למשל, המפעל הציוני וההתיישבותי, אנשים שהשתתפו בפעולות ובשליחויות חשאיות, שהקימו אימפריות כלכליות ורכשו ידע בלעדי וחוויות ייחודיות, והם רוצים לשתף בהם את קרוביהם או לחלוק עם הכלל.

ודווקא הקרובים ביותר: הילדים, הנכדים והנינים, אומרים "לא ידענו". ברוב המקרים הם אינם יודעים מה קרה להורים שלהם או לסבים שלהם בצעירותם. הילדים והנכדים שמכירים את הוריהם ואת סבא וסבתא מגיל מסוים, לא תמיד ניתנה להם הזדמנות לשמוע ולדעת על הקשיים שחוו ועל התהפוכות שעברו בשלב מוקדם של חייהם.

ולכן התיעוד הוא מעניין וחשוב לילדים, לנכדים… ובייחוד בשבילך…

בכל כתיבת ביוגרפיה ואוטוביוגרפיה ובכל כתיבת זכרונות קיים תהליך של חשיפת הנסתר והוצאתו לאור.

זה לא קל לעלות זיכרונות, אבל בכל תהליך של כתיבה יש אלמנט של ריפוי ושל החלמה. וכשהספר יוצא לאור רוב האנשים מרגישים התעלות, רוממות רוח, אפילו אושר.

 "החיים על פי אברהם פלדמן"

"את ספר הביוגרפיה שכתבת לנו, לא נוכל לשכוח בחיים. זה זיכרון לעד, לילדים, לנכדים, לכולם.
שתמשיכי לעשות רק דברים טובים, כי הספר שכתבת לנו הוסיף לנו כמה שנים.״

מתוך סיפור חייו של אברה מולה

"אברה מולה, שחש מחויבות חברתית והיה בעל מודעות פוליטית, לא נח ולא ישב בשקט לנוכח העוול שנגרם לבני עמו. בתקופת שלטון הדרג הוא נבחר לכהן כראש ועד החקלאים, תפקיד חשוב ובעל השפעה. מתוקף תפקידו נלחם אברה למען זכויות היהודים בכפר ופעל להחזרת האדמות שגזלו מהם… אני יכולה לומר שאבא שלי זכה לעלות לארץ בזכות האמונה והדבקות באלוקים ובזכות התרומה שתרם לכל אחד ואחד…"

אז כל עוד הזיכרון חי בליבך – אנו ממליצים לך להנציח אותו,

אנו מזמינים אותך ליצור עמנו קשר ולתאם פגישת היכרות