מגשים את החזון – סיפורו של יצחק אליה

מגשים את החזון - סיפורו של יצחק אליה

יצחק אליה, תושב נבטים, הוא שיזם את הרעיון להקים מוזיאון לתולדות יהדות קוצ'ין. בסיפור חיים שלו מתוארים המאמצים העצומים שהשקיע כדי להתגבר על הספקנות ועל חוסר האמונה ביכולתו להתמודד עם מיזם כה שאפתני. בנחישות ובעמל רב אסף את כל אותם פריטים יקרי ערך המאכלסים את המוזיאון שהפך אתר מורשת ואתר עלייה לרגל.

ב-1954 עלה יצחק מקוצ'ין עם בני משפחתו. הם התיישבו בנבטים, בלב השממה, והפכו את המדבר לגן פורח. איציק למד בפנימיית אשל הנשיא, התמחה בענף המטעים והצאן ובסיום לימודיו התמנה לתפקיד רכז המטעים בקיבוץ שדה בוקר, שם התיידד עם דוד בן גוריון והתחבב עליו מפני שראש הממשלה הראשון ראה ביצחק מגשים החזון שלו. גם לאחר שעזב את שדה בוקר וחזר למושב בתפקיד גזבר ומזכיר, נשמרו קשריו עם בן גוריון שהיה אורח הכבוד בחתונתו עם שרה, ילידת קוצ'ין, ואף חתם על הכתובה שלהם.

את רוב חייו הקדיש יצחק לפעילות חברתית ולעשייה ציבורית, זאת בנוסף לעבודתו בחקלאות, בעיקר בגידול פרחים, עד שפרש בעקבות המשבר שפקד את החקלאות. יצחק התקבל לתפקיד רכז מוניציפלי של המועצה האזורית בני שמעון. במקביל טיפח תחביבים, בהם רכיבה על סוסים. ביוזמתו נערכה תחרות מרתון סוסים בנגב וגם בזכותה עלתה נבטים על המפה.

אחרי מות

יצחק אליה